2006-05-21

What a Wonderful World 多麼美好的世界

充滿感恩的菸嗓聖詩



Louis Armstrong(路易斯‧阿姆斯壯)
1901 年生於路易西安那州紐奧良的貧民區
7 歲時就在街頭唱歌掙錢,還曾經進過少年感化院
所幸他在感化院學會了吹短號,開始接觸音樂
18 歲時已經是紐奧良知名的小號演奏者了
1923 年灌錄了第一張專輯,展開了爵士音樂生涯
1971 年去世,翌年榮獲葛萊美終生成就獎

這首 Louis Armstrong 唱的老歌 What a wonderful world
曾被電影《早安越南》引用作為插曲來表達對戰爭的反諷
滄桑菸嗓的歌喉沙啞渾厚,歌曲旋律如聖詩般的優美
歌詞中更是充滿對這苦難的人生,懷著最深切的感恩!

What a wonderful world 多麼美好的世界 - Louis Armstrong 



I see trees are green, red roses, too
我看到綠綠的樹,也看到紅紅的玫瑰
I see them bloom for me and you
看著它們為你我綻放
And I think to myself
我不禁心中想著
What a wonderful world
多麼美好的世界啊!

I see skies of blue and clouds of white
我看到藍藍的天,白白的雲
The bright blessed day
光明祝福著白天
The dark says good night
黑暗道著晚安
And I think to myself
我不禁心中想著
What a wonderful world
多麼美好的世界啊!

The colors of the rainbow
彩虹的顏色
So pretty in the sky
在天空中多麼美麗
Are also on the faces of people going by
過往行人的臉上也有同樣美麗的色彩
I see friends shaking hands
我看到朋友們互相握手
Saying " how do you do ? "
說著"最近好嗎?"
They're really saying I love you
他們內心真正在說的是:我愛你

I hear babies cry, I watch them grow
我聽著嬰兒的哭聲,看著他們長大
They learn much more than I'll never know
他們將學會許多我從不知道的知識
And I think to myself
我不禁心中想著
What a wonderful world
多麼美好的世界啊!
Yes I think to myself
是啊我不禁心中想著
What a wonderful world, Oh yes~
這是一個多麼美好的世界啊!